sunnuntai 5. helmikuuta 2012

SUNNUNTAI FIILIKSET..


Joo todellakin paremmat fiilikset kun eilen illalla töistä lähdettyä.. Viime yö meni painajaisten merkeissä, työjuttuja, joten en niistä voi puhua, mutta huh huh!

Parempaa fiilistä kumminkin eilen toi mm. se, että varattiin kaveriporukalla etelänmatka, minä matkanjohtajana :D hahaa, saa nähdä palataanko kotiin koskaan ja tavataanko kohteessa!
Mukaan lähtee niin hyvä remmi ettei matkasta voi tulla muutakuin
ikimuistoinen ja ennen kaikkea HAUSKA! :D
Illalla oli pakko myös ottaa muutama mieltä tasaava juoma..



H&M:n tilauksessa saapui myös kotiin kaikkee kivaa, mm. nää tabletit joihin oon ihastunut.
Mustat yksityiskohdat on taas meillä IN!
Kesäksi tilasin kivoja meriaiheisia tyynyliinoja, joita tulikin loppujen lopuksi niin monta, että taidan antaa niistä muutaman äitille mökille.. Oiva mökkikausi avajais lahja :) Voi tuliskin taas se ihana kesä, veneilyä, kalastusta, auringossa löhöilyä ja vesisuksien ja donitsin vetoja veneen perässä..
Luulen kyllä, että minä en vesisuksille nouse!



Nyt teen siitä julkista, koska silloin se lisää paineita, eli.. Tavoitteenani on pudottaa painoa kesään mennessä.. Oikeastaan mun ei tarvi pudottaa kiloja juuri mitään, mutta sitä kiinteytystä!
Pysyvät 5 kiloo pois niin sit menee hyvin..
Olen niin riippuvainen ruuasta, että en kiellä itseltäni kaikkea, joten kiinnitän huomiota annoskokoihin ja siihen mitä syön. Meillä syödään kyllä ihan terveellisesti, mutta "viikonloppukebabit" saa nyt jäädä, minun kohdaltani, O:lle niitä lisää :) Nyt jo painostani on tippunut 3 kiloo, pelkästään sillä, etten ole syönyt iltasella sipsejä ja muutakaan raskasta ruokaa ja juonut vettä enemmän. Ehdottomat paheeni ovat kaikki suolainen, kuten sipsit, pähkinät ja roskaruoka.. niinku kaverit tietää :D
Karkkia en juuri syö!
Mutta siis vielä 5 kiloo pois!
Moni sanoo kun puhun että on vähä liikaa kertyny ympärille, että "Ei sulla mitään ylimäärästä oo", joo ei kauheesti ookkaan, mutta se vähäkin!
Ja nyt jos koskaan tämä "laihis" on hyvä aloittaa, koska etelään lähdetään,
niin sinne en kyllä lähde tällaisena valaana :D








Sunnuntain rötväily asua :)



Tässä on kasvojeni pelastus näillä keleillä! Talvisin ihoni on aina pintakuiva, vaikka olen seerumeita siihen lätrännyt ja iltasin oliiviäljyä ja mitä kaikkea, mutta nyt Dermosilin viime tilauksessa tuli Face Extra kasvovoide, joka on samantyylistä kun lapsille tai vanhuksille laitetaan rikkinäiselle vaippa alueelle sinkkivoidetta :D jättää kasvoille ihanan kiillon, mutta sepä ei haittaa kun laittaa iltasella ja antaa kosteuttaa yön ja päiväks vähä jotain kevyempää..
Suosittelen jos kärsitte kuivasta ihosta kasvoilla!



Päivittelen tässä nyt sitten jatkossa edistymistäni ja sitä millä fiilareilla "laihis" etenee..
Ongelmanani ei siis ole liikunnan puute, vaan tyhjän vatsan olon- puute, eli överi syöminen!
Laihduttaminen on hyvin simppeliä loppujen lopuksi; Älä syö enemmän mitä kulutat!
Sallin itselleni silloin tällöin herkuttelua, mutta viikossa 2-3 kertaa saa nyt riittää..

Onko jollain muulla suunnitelmissa tiputtaa painoaan kesäksi?
Heitelkää kommenttiboksiin hyviä reseptejä ja ruokaohjeita, kevyempiä versioita kiitos! :)

Suuntaan parin tunnin päästä taas töihin, blaah...

-noora

8 kommenttia:

  1. Mulla on kans semmonen pieni projekti, painoa ei enää varsinaisesti tarvi pudottaa, Alkuvuonna läks jo pari kiloa. Mutta enemmän lihasta on seuraava etappi :) (tunnen tämän tavoitteen tällä hetkellä aika hyvin persiissä, kun eilen kävin salilla vähän kyykkäämässä ja nyt hädin tuskin pystyy kävelee.. hupsis :D)

    Mutta siitä ruuasta, meillä syödään tosi paljon ihan perus kotiruokaa, keittoja, kastikkeita, laatikoita... :)

    Pari lempparia vois olla esim. koskenlaskija-kasvissosekeitosta, en tosin tiedä kuinka hyvää se koskenlaskija siitä tekee :D Eilen pisteltiin nakkikeittoa ja sekin oli hyvää pitkästä aikaa!
    Sitten rakastan niitä ns. mäkkipihvejä! Ja salaatit on ihania lihan kanssa, ihan vaikka pelkästään kurkkua, paprikaa ja salaatinlehteä on jo hyvä.

    Mä olin nyt just tolla gfg ruokavaliolla, siinä pitää syödä 2-max4h välein, sähän voisit kokeilla kans semmosta lyhyttä ateriaväliä, jos tulis sit syötyä vähän vähemmän kerralla kun ei kerkee ikinä tuleen se nälkä ? :) Tosin en tiedä kuinka vaikea semmoinen on yhdistää vuorotyön kanssa. Mutta itseäni ainakin kovasti auttaa tuo aterioiden säännöllistäminen :)

    VastaaPoista
  2. sillon ku mä aloin pudottaa raskauskiloja niin lähestulkoon riitti että lisäs proteiinia paljon ruokavalioon! :) ja tietty vähän katto hiilareitten perään ettei vedä niitä ihan kauheita määriä, jokainen niitä kuitenki tarttee ja etenkin liikkuvat ihmiset.. mä oon aina ollu sellanen että en ikinä kiellä iteltäni mitään eli kaikkea saa syödä kohtuudella :) on mieli paljon tyytyväisempi ku se että väkisin yrittää pannata :D

    VastaaPoista
  3. Heei mullakin on Operaatio Minishortsit :) Tavote on siis näyttää kesällä hyvältä minishortseissa (nii ja mahtua niihin). Oon lähteny toteuttaan sitä nyt niin et käyn Spiraalilla missä ikinä keksinkin niin paljon kun vaan ehdin, ja katon kans vähän mitä syön. Painoo ei munkaan niin tarvi pudottaa, vaan muuttaa sitä rasvaa lihakseks. Oon kans vähän ulalla mitä pitäs syödä, mut oon tehny proteiinipitosia salaatteja ja koitan muutenkin syödä paljon proteiineja. Oon nyt noin kuukauden menny tällä ja lihasta on tullu lisää mut tuntuu ettei se läski mihinkä häviä! Ongelmana mulla on se et syön harvon ja liian vähän, kun koko ajan oon menossa johonkin eikä töitten jälkeen ennen reeniä viitti hirveesti syödä :D Eli kroppa käy ns. säästöliekillä kun ei saa tarpeeks energiaa? Eilen kävin kehonkoostumusmittauksessa eikä ne tulokset olleekkaan niin epätoivosia kun luulin! Rasvaprosentti 31,5 ja lihasmassa 29,3,molemmat ihan normaaleita mutta tarvis saada kääntyyn tietty toiste päin. Eli tekemistä on :D Ja kesälomaan aikaa 17 viikkoa! Nii eikä tässä nyt ollu yhtään hyvää reseptiä vaikka niitä toivoit :D

    VastaaPoista
  4. Ihania ostoksia olet tehnyt, nuo tabletit on makeet!

    Mulla sama juttu menossa, kesäksi kuntoon projekti.
    Ei minunkaan tarvitse laihduttaa mutta muutama kilo pois ja kiinteytystä!
    Itse huomaan kun on kamala kiire koko ajan, etten juurikaan katso mitä syön ja turhan usein tulee napsittua, nälkään suklaapatukka tai jotain muuta mikä vie nälän tunteen ja päivällä ei ehdi syödä töissä ja sitten illalla tulee syötyä turhan raskaasti.

    Mutta mä tsemppaan sinua urakassasi, kyllä sä onnistut ja muuten ihanalta kuulosti tuo etelänreissuun lähtö!
    Siitä tulee taatusti hyvä reissu.
    Kunpa pääsisi itsekin jonnekkin rentoutumaan.)

    VastaaPoista
  5. kiitos kommenteista kaikille :D eiköhän tää tästä lähde! huomenna on maanatai niin taas uusi pinnistys sille viikolle :D

    emma Operaatio Minishortsit kuulostaa hyvältä :D mä oon jalkoihini onneks ihan tyytyväinen, joten mulla vois olla operaatio bikibit :D

    VastaaPoista
  6. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  7. Juu no on mulla muutakin parannettavaa ;D Meillä on kyl vähän eri lähtökohdat, mulla on pitempi matka ku sulla, mut kyl me onnistutaan! :D

    VastaaPoista
  8. Olispa meilläkin ollut joku tulisija minne laittaa valkeeta näillä pakkasilla :( Asustellaan vanhassa kerrospuutalossa eikä kaukolämmöstä meinannu millään riittää lämpöä asuntoihin. Tipahti lämmöt sitten +10-+15 välille.. Kaiken hyvän lisäksi vielä vessaremppa menossa. Ei se auttanut muuta kuin lähteä pakoon anoppilaan. Ainakin täällä on ollut lämmin sisällä ;)

    Tuosta laihduttamisesta tai kiinteytymisestä. Mulla lähti nopeesti paino laskee, kun jätin vaalean viljan tosi vähälle, sokeria yritin välttää ja maitotuotteita. Siinä olikin sitten miettimistä mitä syödä, kun on tottunu syömään leipää ja jogurttia :) Helppoja eväitä vuorotyöläiselle ;) Oli vaan pakko tehdä kunnon perusruokaa kahdesti päivässä, yövuoroissakin jakso paremmin. Muissa kommenteissa olikin jo hyviä neuvoja just lyhyistä aterian väleistä. Hedelmiä mukaan ja juo paljon vettä, aineenvaihdunta kiittää.

    Tsemppiä ja kesään on vielä hyvin aikaan :)

    VastaaPoista

Ilahdun kommenteista!